Information om Jämtlands musikskola

Jämtlands musikskola

Jämtlands musikskola startade 2010 och har undervisat tusentals elever i instrument, sång och körsång. Sedan hösten 2023 har vi överlämnat alla våra instrumentlektioner och individuella sånglektioner till vår lärare Jonas Aspling som driver vidare verksamheten under namnet Frösö musikskola. Lokalerna, lärarna och det mesta andra är sig likt, så har ni gått hos oss tidigare så kommer ni att känna igen er. Vi på Jämtlands musikskola satsar nu helhjärtat på körsång och evenemang inom kör.

Vi erbjuder körer som passar såväl nybörjare som erfarna sångare och kan även erbjuda företag och organisationer körworkshops, konferensaktiviteter inom körsång.

Vår vision är att fler människor ska upptäcka glädjen och gemenskapen som körsång ger. Att det dessutom är vetenskapligt bevisat bra för hälsan får man på köpet.

Kontakt

Ofta dyker det upp frågor och funderingar och har du något du undrar över eller har tankar om så kanske du hittar svaren på vår sida Vanliga frågor och svar annars kan du ta kontakt med oss så svarar vi inom kort.

Välkommen