Jämtlands musikskola

Jämtlands Musikskola startade hösten 2010 och drivs av Rosmari och Jonas Hagström. Idén till Jämtlands musikskola har funnits under flera år. Vi hörde talas om hur svårt det var att få undervisning i musik och tyckte att det var synd att så många som ville spela ett instrument inte fick chansen att göra det. Därför är vårt mål att ge fler möjlighet att ta del av den glädje som musiken ger. Sedan hösten 2023 jobbar vi på Jämtlands musikskola enbart med körsång för såväl privatpersoner som organisationer och företag. Våra instrumentlektioner har övertagits av Frösö musikskola

Rosmari & Jonas

Rosmari Hagström

Mina rötter finns i Falun, Dalarna. Jag kom till Östersund via Stockholm, Göteborg och trivs nu i de Jämtländska vidderna. Tidigare har jag arbetat som projektledare inom actionsport och musikfestivaler runt om i Sverige, har också flera års erfarenhet från bankväsendet både i Stockholm och Östersund. Idag arbetar jag med rekrytering på företaget Experis.

Jonas Hagström

Jag kommer ursprungligen från Gräftåvallen i Oviksfjällen. Som tonåring flyttade jag till Dalarna för att gå riksidrottsgymnasiet. Det resulterade i att jag under 15 års tid har rest världen över och arbetat inom snowboardindustrin. 2004 återvände jag till Jämtland igen. Musiken har alltid legat mig varmt om hjärtat och gitarren har följt mig stort sett hela mitt liv.